- Przedszkole jako placówka nieferyjna funkcjonuje cały rok szkony z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący.
- Szczegółową organizację pracy na dany rok szkolny określa arkusz organizacyjny przedszkola.
a) Arkusz o którym mowa opracowuje dyrektor przedszkola, opiniuje Rada Pedagogiczna, a zatwierdza organ prowadzący.
b) W arkuszu organizacji przedszkola zamieszcza się w szczególności:
- liczbę dzieci, liczbę oddziałów oraz czas ich pracy,
- liczbę pracowników, łącznie z liczbą stanowisk kierowniczych,
- ogólną liczbę godzin finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący,
- czas realizacji podstawy programowej w danym roku szkolnym.
c) Wszelkie zmiany organizacyjne, w ciągu roku szkolnego dokonywane są w formie aneksu do arkusza.
- Podstawowąjednostką organizacyjną przedszkola jest oddział złożony z dzieci z jednego rocznika, jednakże dopuszcza się możliwość tworzenia grup mieszanych, składających się z dzieci w zbliżonym wieku.
a) Przedszkole składa się z trzech oddziałów.
b) Liczba miejsc w przedszkolu wynosi 75.
c) Liczba dzieci w oddziale nie powinna przekraczać 25.
- Dyrektor Przedszkola powierza każdy oddział przedszkolny opiece dwóch nauczycieli, a w wyjątkowych sytuacjach jednemu nauczycielowi po wcześniejszym wyrażeniu przez niego zgody.
a) W miarę możliwości organizacyjnych, dla zapewnienia ciągłości oraz skuteczności pracy wychowawczej nauczyciele prowadzą oddział przez wszystkie lata pobytu dzieci z tego oddziału w przedszkolu.
b) W przedszkolu dodatkowo zatrudniony jest logopeda w wymiarzez zgodnym z arkuszem organizacyjnym.
c) W oddziale dla dzieci 3-letnich lub dzieci 3 i 4 letnich, w którym jest minimum dziesięcioro 3-latków zatrudniona jest dodatkowo pomoc nauczyciela.
- Do realizacji celów statutowych przedszkole posiada:
a) sale zajęć dla poszczególnych oddziałów,
b) toalety,
c) gabinet logopedyczno-psychologiczny,
d) stołówkę,
e) pomieszczenia administracyjno-gospodarcze,
f) kuchnię,
g) szatnię dla dzieci,
h) ogród przedszkolny.
- Organizację pracy przedszkola określa ramowy rozkład dnia, dostosowany do możliwości fizycznych i umysłowych dzieci, oczekiwań rodziców oraz założeń podstawy programowej.
Pokaż informacje o artykule
Utworzył/Odpowiada:
Rafał Szczygieł - 2013-01-23 14:37:33
Udostępnił:
Rafał Szczygieł - 2013-02-12 14:23:41
Zaktualizował:
Rafał Szczygieł - 2013-02-12 14:54:50
|
Data modyfikacji |
Zmodyfikował |
|
1 |
2014-05-28 13:27:21 |
Rafał Szczygieł |
Zobacz |
2 |
2013-02-12 15:53:35 |
Rafał Szczygieł |
Zobacz |
3 |
2013-02-12 15:46:52 |
Rafał Szczygieł |
Zobacz |
4 |
2013-02-12 15:33:19 |
Rafał Szczygieł |
Zobacz |
5 |
2013-02-12 15:26:14 |
Rafał Szczygieł |
Zobacz |
6 |
2013-02-12 15:19:20 |
Rafał Szczygieł |
Zobacz |
7 |
2013-02-12 14:59:43 |
Rafał Szczygieł |
Zobacz |
8 |
2013-02-12 14:54:50 |
Rafał Szczygieł |
Zobacz |
9 |
2013-02-12 14:51:25 |
Rafał Szczygieł |
Zobacz |
10 |
2013-02-12 14:37:42 |
Rafał Szczygieł |
Zobacz |
11 |
2013-02-12 14:24:35 |
Rafał Szczygieł |
Zobacz |
12 |
2013-02-12 14:23:41 |
Rafał Szczygieł |
Zobacz |
Tę stronę obejrzały 3 osoby