Menu

  1. Informacje o przedszkolu
    1. Kontakt
    2. Mapa dojazdu
    3. Godziny pracy
    4. Tryb działania
    5. deklaracja dostępności
      1. deklaracja
  2. Organizacja przedszkola
  3. Organy przedszkola
    1. Organy przedszkola
    2. Dyrektor
    3. Rada pedagogiczna
    4. Rada rodziców
  4. Pracownicy
    1. Nauczyciele
    2. Logopeda
    3. Psycholog
    4. Pracownicy administracji i pracownicy obsługi
    5. Zadania, prawa i obowiązki
  5. Zamówienia publiczne i przetargi
  6. Status prawny
    1. Status prawny
    2. Statut przedszkola
  7. Rodzice – prawa i obowiązki
    1. Rodzice - prawa i obowiązki
  8. Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw, skarg i wniosków
    1. Listownie
    2. Telefonicznie
    3. Mailowo
    4. Osobiście
  9. Zasady rekrutacji
    1. Zasady rekrutacji
  10. Majątek przedszkola
    1. Księgozbiór
    2. Wyposażenie
    3. Maszyny, urządzenia i przyrządy
    4. Księgowość
  11. Finanse przedszkola
  12. SERWIS
    1. Redakcja
    2. Wyszukiwarka
    3. Instrukcja obsługi serwisu
    4. Rejestr zmian
    5. Polityka plików cookie
  13. Zadania, prawa i obowiązki pracowników

 

Kadra pedagogiczna przedszkola:
* jest wysoce wykwalifikowana – systematycznie aktualizuje i uzupełnia kwalifikacje zawodowe w zależności od potrzeb placówki i środowiska lokalnego
* jest aktywna w procesie uzyskiwania kolejnych stopni awansu zawodowego (w oparciu o plan doskonalenia zawodowego rozwija się zawodowo)
* ustawicznie podnosi jakość kształcenia, dokształcania i doskonalenia (ma ukończonych wiele form doskonalenia zawodowego)
* zaspakaja potrzeby dzieci związane z wiekiem, zróżnicowanym rozwojem i różnorodnymi zainteresowaniami
* umiejętnie diagnozuje potrzeby dzieci
* praktycznie wykorzystuje wiedzę i umiejętności z zakresu metodyki nauczania, projektowania systemu badania osiągnięć dzieci (wychowanków)
* stosuje zróżnicowane i aktywizujące metody pracy
* zapewnia wysoki poziom pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej
* podmiotowo traktuje dziecko
* prowadzi eksperymenty i innowacje pedagogiczne
* proponuje dużą ofertę zajęć fakultatywnych (tworzy warunki do aktywności poza zajęciowej)
* jest przygotowana do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych (wspiera kształcenie dzieci szczególnie uzdolnionych oraz z trudnościami edukacyjnymi)
* posiada walory estetyczne i moralne (wykonuje swoją pracę sumiennie, starannie i twórczo)
* przestrzega regulaminu pracy, przepisów i zasad bezpieczeństwa
Nauczyciele korzystają  z różnych czasopism o tematyce pedagogicznej, Internetu, które to stanowią dla nich źródło informacji o nowościach, bieżących zmianach dotyczących ich pracy. Mają stały kontakt z doświadczonymi metodykami z ośrodków doskonalenia nauczycieli służącymi pomocą i radą w razie pytań czy wątpliwości. Wszystkie te działania prowadzone przez nauczycieli służą podnoszeniu poziomu działań opiekuńczych, wychowawczych dydaktycznych oraz wzbogaceniu ich warsztatu pracy a tym samym uatrakcyjnieniu pobytu dzieci w przedszkolu.
 
Nauczyciele prowadzą pracę dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą w powierzonym im oddziale - grupie i odpowiadają za jakość swojej pracy oraz bezpieczeństwo dzieci.
Każdą grupę prowadzą dwie nauczycielki, pracując w systemie zmianowym. Do pomocy jest jedna woźna, a w grupie dzieci trzyletnich dodatkowo pomoc nauczycielki. Nauczycielki prowadzą grupę od maluchów do ukończenia edukacji przedszkolnej. Pracownicy naszej placówki na bieżąco uczestniczą w wielu formach doskonalenia zawodowego.
 
Zadania nauczyciela:
 
1)      planowanie i bezpośrednie realizowanie z dziećmi zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz ponoszenie odpowiedzialności za jej jakość,
2)      odpowiedzialność za życie i bezpieczeństwo powierzonych jego opiece dzieci, rozwijanie ich zdolności i zainteresowań,
3)      przygotowanie do zajęć, samokształcenie i doskonalenie zawodowe,
4)      prowadzenie dokumentacji pedagogicznej i jej dokumentowanie,
5)      współpraca ze specjalistami świadczącymi kwalifikowaną pomoc psychologiczno-pedagogiczną, zdrowotną i inną,
6)      prowadzenie dokumentacji dotyczącej oddziału zgodnie z odrębnymi przepisami,
7)      otaczanie indywidualną opieką każdego ze swoich wychowanków i utrzymanie kontaktu z ich rodzicami i opiekunami w celu poznania i ustalenia potrzeb rozwojowych dziecka, form pomocy i włączenia ich w działalność przedszkola,
8)      wspomaganie rozwoju dziecka poprzez diagnozowanie potrzeb, prowadzenie karty rozwoju dziecka,
9)      organizowanie spotkań z rodzicami, zajęć otwartych w celu wymiany informacji oraz dyskusji na tematy wychowawcze (dwa razy roku),
10) bieżące informowanie rodziców o rozwoju, postępach i trudnościach w rozwoju dziecka,
11) współpraca z rodzicami w organizowaniu uroczystości przedszkolnych i codziennej działalności placówki,
12) czynny udział nauczycieli w WDN i posiedzeniach Rad Pedagogicznych,
13) wykonywanie innych poleceń dyrektora.

 

Pokaż informacje o artykule
Loading ....
Przedszkole nr 142 w Warszawie
Biuletyn Informacji Publicznej
przedszkola nr 142 w Warszawie
został stworzony w celu powszechnego
udostępniania informacji publicznej w postaci
elektronicznej
ul. Jarosława Dąbrowskiego 25
02-561 Warszawa
tel: (22) 845 03 14, 797 318 294
fax: (22) 845 03 14
e-mail: p142@eduwarszawa.pl
strona: www.warszawa142.eprzedszkole.com

 

Kadra pedagogiczna przedszkola:
* jest wysoce wykwalifikowana – systematycznie aktualizuje i uzupełnia kwalifikacje zawodowe w zależności od potrzeb placówki i środowiska lokalnego
* jest aktywna w procesie uzyskiwania kolejnych stopni awansu zawodowego (w oparciu o plan doskonalenia zawodowego rozwija się zawodowo)
* ustawicznie podnosi jakość kształcenia, dokształcania i doskonalenia (ma ukończonych wiele form doskonalenia zawodowego)
* zaspakaja potrzeby dzieci związane z wiekiem, zróżnicowanym rozwojem i różnorodnymi zainteresowaniami
* umiejętnie diagnozuje potrzeby dzieci
* praktycznie wykorzystuje wiedzę i umiejętności z zakresu metodyki nauczania, projektowania systemu badania osiągnięć dzieci (wychowanków)
* stosuje zróżnicowane i aktywizujące metody pracy
* zapewnia wysoki poziom pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej
* podmiotowo traktuje dziecko
* prowadzi eksperymenty i innowacje pedagogiczne
* proponuje dużą ofertę zajęć fakultatywnych (tworzy warunki do aktywności poza zajęciowej)
* jest przygotowana do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych (wspiera kształcenie dzieci szczególnie uzdolnionych oraz z trudnościami edukacyjnymi)
* posiada walory estetyczne i moralne (wykonuje swoją pracę sumiennie, starannie i twórczo)
* przestrzega regulaminu pracy, przepisów i zasad bezpieczeństwa
Nauczyciele korzystają  z różnych czasopism o tematyce pedagogicznej, Internetu, które to stanowią dla nich źródło informacji o nowościach, bieżących zmianach dotyczących ich pracy. Mają stały kontakt z doświadczonymi metodykami z ośrodków doskonalenia nauczycieli służącymi pomocą i radą w razie pytań czy wątpliwości. Wszystkie te działania prowadzone przez nauczycieli służą podnoszeniu poziomu działań opiekuńczych, wychowawczych dydaktycznych oraz wzbogaceniu ich warsztatu pracy a tym samym uatrakcyjnieniu pobytu dzieci w przedszkolu.
 
Nauczyciele prowadzą pracę dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą w powierzonym im oddziale - grupie i odpowiadają za jakość swojej pracy oraz bezpieczeństwo dzieci.
Każdą grupę prowadzą dwie nauczycielki, pracując w systemie zmianowym. Do pomocy jest jedna woźna, a w grupie dzieci trzyletnich dodatkowo pomoc nauczycielki. Nauczycielki prowadzą grupę od maluchów do ukończenia edukacji przedszkolnej. Pracownicy naszej placówki na bieżąco uczestniczą w wielu formach doskonalenia zawodowego.
 
Zadania nauczyciela:
 
1)      planowanie i bezpośrednie realizowanie z dziećmi zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz ponoszenie odpowiedzialności za jej jakość,
2)      odpowiedzialność za życie i bezpieczeństwo powierzonych jego opiece dzieci, rozwijanie ich zdolności i zainteresowań,
3)      przygotowanie do zajęć, samokształcenie i doskonalenie zawodowe,
4)      prowadzenie dokumentacji pedagogicznej i jej dokumentowanie,
5)      współpraca ze specjalistami świadczącymi kwalifikowaną pomoc psychologiczno-pedagogiczną, zdrowotną i inną,
6)      prowadzenie dokumentacji dotyczącej oddziału zgodnie z odrębnymi przepisami,
7)      otaczanie indywidualną opieką każdego ze swoich wychowanków i utrzymanie kontaktu z ich rodzicami i opiekunami w celu poznania i ustalenia potrzeb rozwojowych dziecka, form pomocy i włączenia ich w działalność przedszkola,
8)      wspomaganie rozwoju dziecka poprzez diagnozowanie potrzeb, prowadzenie karty rozwoju dziecka,
9)      organizowanie spotkań z rodzicami, zajęć otwartych w celu wymiany informacji oraz dyskusji na tematy wychowawcze (dwa razy roku),
10) bieżące informowanie rodziców o rozwoju, postępach i trudnościach w rozwoju dziecka,
11) współpraca z rodzicami w organizowaniu uroczystości przedszkolnych i codziennej działalności placówki,
12) czynny udział nauczycieli w WDN i posiedzeniach Rad Pedagogicznych,
13) wykonywanie innych poleceń dyrektora.

 

Pokaż informacje o artykule
Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.wiem, zamknij