W przedszkolu pełni dyżury psycholog oddelegowana przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną nr 7 ul. Narbutta 65/71w Warszawie.
Dyżur psychologa - pani Kingi Rutkowskiej w przedszkolu odbywa się w każdy wtorek w godz. 9:00 do 12:00,
ZAKRES CZYNNOŚCI PSYCHOLOGA PRZEDSZKOLNEGO
- Sprawozdanie opieki psychologicznej nad dziećmi przedszkolnymi poprzez:
a. Omówienie planu pracy psychologa w przedszkolu z dyrektorem placówki.
b. Ustalenie zasad współpracy psychologa na terenie placówki w danym roku szkolnym.
c. Przekazanie i omówienie oferty zajęć (dla dzieci, rodziców i nauczycieli) organizowanych na terenie Poradni.
d. Obserwacja dzieci 3/4/5 – letnich podczas zabawy swobodnej oraz zajęć zorganizowanych w grupie.
e. Prowadzenie badań sondażowych dzieci 4/5 letnich.
f. Prowadzenie badań psychologicznych dzieci w poradni, placówce lub jeśli zajdzie taka konieczność w miejscu zamieszkania ucznia.
g. Diagnozowanie i opiniowanie (na pisemny wniosek rodziców/opiekunów) dzieci
w sprawie.
Ø oceny poziomu rozwoju dziecka, w tym dziecka 5-letniego nie uczęszczającego
do przedszkola.
Ø udzielenie pozwolenia na odbywanie obowiązku szkolnego w trybie nauczania domowego;
Ø udzielenie pozwolenia na odbywanie rocznego obowiązkowego przygotowania przedszkolnego w trybie nauczania indywidualnego;
Ø predyspozycji i uzdolnień, w tym dzieci wybitnie uzdolnionych;
Ø ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się;
Ø niepełnosprawności, w tym z chorobami przewlekłymi;
h. Wspomaganie dzieci z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska, w tym związanymi z wcześniejszym pobytem za granicą.
i. Udzielanie dzieciom i ich rodzicom/opiekunom wparcia w sytuacjach kryzysowych.
j. Wspomaganie dzieci odpowiednio do ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, w tym zwłaszcza dzieci szczególnie uzdolnionych, niepełnosprawnych, zagrożonych niedostosowaniem społecznym, z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się.
k. Udzielanie pomocy rodzicom/opiekunom, w tym:
Ø omówienie wyników badań psychologicznych oraz zaleceń do pracy i postępowania z dzieckiem w domu;
Ø udzielanie konsultacji, porad wychowawczych i dydaktycznych;
Ø informowanie o formach pomocy specjalistycznej poza poradnią i kierowanie w razie potrzeby do innych placówek resortu zdrowia i oświaty;
Ø prowadzenie rozmów terapeutycznych;
l. Udzielanie pomocy nauczycielom w ramach stałych dyżurów w przedszkolach według zasad ustalonych przez Dyrektora Poradni, w tym:
Ø informowanie za zgodą rodziców/opiekunów o wynikach przeprowadzonych badań
i podjętych formach pomocy;
Ø przekazywanie za zgodą rodziców/opiekunów pisemnych diagnoz specjalistycznych oraz wskazań dydaktyczno-wychowawczych;
Ø udzielanie konsultacji, porad psychologicznych i dydaktyczno – wychowawczych;
Ø konsultowanie zgłaszanych problemów;
Ø uczestniczenie, na zaproszenie dyrektora placówki, w posiedzeniach rad pedagogicznych, zebraniach z rodzicami oraz prowadzenie szkoleń dla nauczycieli, zgodnie z zapotrzebowaniem.
m. Współpraca w organizowaniu i udzielaniu przez przedszkola pomocy
psychologiczno-pedagogicznej:
Ø udział na wniosek Dyrektora przedszkola w pracach Zespołów ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej, przy opracowywaniu i realizowaniu indywidualnych programów edukacyjno terapeutycznych dla dzieci posiadających orzeczenie, kart indywidualnych potrzeb ucznia dla pozostałych dzieci wymagających pomocy oraz planów działań wspierających.
n. Prowadzenie dla dzieci zajęć rozwojowo-terapeutycznych (grupowych i indywidualnych) według programów zatwierdzonych przez Radę Pedagogiczną Poradni.
- Przygotowywanie dokumentacji podopiecznych dzieci (tj. wyników badań psychologiczno-pedagogicznych, wywiadów z rodzicami, nauczycielami)
dla zespołów orzekających działających w Poradni, prezentowanie spraw
na posiedzeniach zespołów oraz przygotowywanie orzeczeń lub opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci dla rodziców/opiekunów.
- Prowadzenie obowiązującej dokumentacji:
a) dziennika pracy na terenie Poradni;
b) dziennika pracy na terenie placówki;
c) dziennika zajęć grupowych;
d) indywidualnych teczek badanych dzieci wg obowiązujących ustaleń, w tym gromadzenie dokumentacji z badań innych specjalistów z poradni i z zewnątrz (np. logopedy, pedagoga, lekarza );
e) wpisywanie danych do Bazy 3P;
- Udział w radach pedagogicznych i różnorodnych formach doskonalenia zawodowego.
- Opieka nad praktykami studenckimi.
- Organizowanie warsztatu pracy (zakup pomocy, śledzenie nowości oraz zmian w tym zakresie itp.)
- Dbałość o wyposażenie Poradni, a szczególnie ponoszenie odpowiedzialności materialnej za wyposażenie gabinetu oraz pobrane do użytkowania pomoce diagnostyczne.
- Prowadzenie prac zleconych przez Dyrektora Poradni zgodnych z działalnością statutową i aktualnymi potrzebami oraz zatwierdzonym planem pracy Poradni na dany rok.
- Zadania dodatkowe:
a) prowadzenie zadań związanych z ewaluacją pracy Poradni;
b) opieka nad stroną internetową Poradni;
c) sprawdzanie poczty internetowej.
Pokaż informacje o artykule
Utworzył/Odpowiada:
Rafał Szczygieł - 2013-01-23 14:37:33
Udostępnił:
Rafał Szczygieł - 2013-03-11 14:09:32
Zaktualizował:
Rafał Szczygieł - 2020-12-03 11:53:09
|
Data modyfikacji |
Zmodyfikował |
|
1 |
2020-12-03 11:53:09 |
Rafał Szczygieł |
Zobacz |
2 |
2013-03-13 14:17:02 |
Rafał Szczygieł |
Zobacz |
3 |
2013-03-13 14:14:59 |
Rafał Szczygieł |
Zobacz |
4 |
2013-03-11 14:10:20 |
Rafał Szczygieł |
Zobacz |
5 |
2013-03-11 14:09:32 |
Rafał Szczygieł |
Zobacz |
Tę stronę obejrzały 3 osoby